تبدیل تهدید به فرصت در بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

جمعی از تولیدکنندگان فولاد در بازار با توجه به شرایط اقتصادی ایران به جای بالا و پایین کردن های پی در پی قیمت با اندیشه صحیح  به این نتیجه رسیدند که ذائقه مصرف‌کنندگان تا حدود زیادی تغییر کرده است و بسیاری از تولیدکنندگان نیز به منظور از دست ندادن بازار، علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات خود، تنوع تولیدات را افزایش داده‌اند. صنایع مصرفی و بادوام شامل صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و ساختمان‌سازی است که مشتریان تولیدات این صنایع را بعضا تا پایان عمر و چند ده سال مورد استفاده قرار می‌دهند اما باید توجه داشت که یکی از عوامل اصلی دوام این محصولات، استفاده از مواد اولیه کیفی و با دوام است. 

به این صورت که صنایع یاد شده هرچه از مواد اولیه با کیفیت‌تر و خاص‌تری در محصولات خود استفاده کنند، هم مصرف‌کنندگان سریع‌تر آن را می‌پسندند و استفاده می‌کنند، هم اینکه تا سال‌ها برای مصرف‌کننده ماندگاری خواهد داشت. ماندگاری محصول نیز در نهایت موجب حضور بی چون و چرای تولیدکننده آن در بازار بسیار رقابتی جهانی خواهد شد. با اندکی درایت در بازار می توان متوجه بازارهای ورق گالوانیزه شد چراکه این محصولات به دلیل پوشش آن، در محیط‌های گوناگون به ویژه در آب و هوایی که باعث هوازدگی و خوردگی فلزات می‌شود، مقاومت زیادی دارند. در سال‌های نه چندان دور، به دلیل نبود تولیدکننده عمده (به ‌جز شرکت‌های فولاد مبارکه و هفت الماس و یکی دو شرکت دیگر) تقریبا بخش زیادی از نیاز کشور به این ورق‌ها از خارج کشور تامین می‌شد. 

اکنون بیش از ۱۰ تولیدکننده ورق گالوانیزه در کشور وجود دارند که قادر به تولید انواع محصولات این حوزه شامل ورق‌های ضخیم، نازک و با آلیاژ‌های گوناگون هستند. با این حال، به گفته برخی از مصرف‌کنندگان، بخشی از ورق‌های گالوانیزه خاص به ویژه ورق‌های دارای ضخامت بالا، از کشورهای دیگر تهیه می‌شوند و با ورود تولیدکنندگان جدید داخلی به این حوزه، نیاز کشور تامین می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: